Erasmus+ KA2 Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklık Projemiz Ulusal Ajans tarafından kabul edildi.
"Sosyal Refah ve Uyum İçin Yetişkinlerin Temel Becerilerinin Geliştirilmesi" isimli Erasmus+ KA2 Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklık Projemiz UA tarafından kabul edildi ve uygulama safhası başladı.
SOSYAL REFAH VE UYUM İÇİN YETİŞKİNLERİN TEMEL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
ERASMUS+ KA 2 YETİŞKİN EĞİTİMİ STRATEJİK ORTAKLIK PROJESİ
PROJE WEB SİTESİ (İngilizce): www.thebasicskills.net
PROJE WEB SİTESİ (Türkçe): www.temelbeceriler.net
UA WEB SİTESİ: www.ua.gov.tr
AB BAKANLIĞI WEB SİTESİ: www.ab.gov.tr
PROJE FACEBOOK SAYFASI: www.facebook.com/Thebasicskills
Eğitim, yaygın bir biçimde "insanın kişiliğini besleme süreci" ve "insan sermayesine yapılan yatırım" olarak kabul edilmektedir. Eğitim, ister örgün eğitimde, isterse yaygın ve sargın eğitimde yapılsın sadece istendik nitelikte davranış değişimlerinin oluşturulmasını yani geçerli öğrenmeleri kapsar. Günümüz teknoloji ve bilgi çağında bireylerin var olabilmesi ve yaşam koşullarını iyileştirebilmesi için sahip olmaları gereken en önemli becerilerden biri de yaşam boyu öğrenmedir. Öğrenmeyi sınırlı zamanlara ve fiziksel ortamlara sığdırmak veya öğrenme için bir son nokta belirlemek mümkün değildir. Yaşam boyu öğrenme, bireylerin yaşamlarını iyi koşullarda sürdürebilmeleri için sahip olmaları gereken bir beceridir. Bu yeteneğe sahip olan bireyler yaşamlarında karşılarına çıkan her türlü fırsatı değerlendirme imkânına ulaşabilirler. Avrupa Birliği, yaşam boyu öğrenmeyi, "bilgi, beceri ve yeterliliği geliştirmek amacıyla yapılan eğitim faaliyetlerinin tümü" şeklinde ifade etmektedir. Ayrıca, yaşam boyu öğrenme, aktif vatandaşlığın, sosyal bütünleşmenin ve fırsat eşitliğinin sağlanmasında da önemli bir unsurdur. Aktif vatandaşlığın ve sosyal bütünleşmenin temelinde gelişmiş sosyal beceriler yer almaktadır. Sosyal beceriler, bireylerin toplum içinde etkin ve bağımsız olarak yaşayabilmeleri için en önemli ve işlevsel becerilerdir. Sosyal becerilere sahip olma, kişiler arası olumlu ilişkiler kurma, bu ilişkileri sürdürme ve bireyin bu sosyal davranışları için olumlu dönütler alması açısından oldukça önemlidir. Bilimsel ve teknolojik ilerlemeler ve bilgi iletişim teknolojilerinde yaşanan devrim niteliğindeki dönüşümlerle bilgi çağı olarak tanımlanan 21. yüzyılda eğitim ve insan kaynaklarının geliştirilmesine yatırım yapılmasının ekonomik ve sosyal kalkınma için taşıdığı önem artmıştır. Herkese küresel düzeyde ihtiyaç duyulan bilgi, değer ve becerilerin kazandırılması, çocukların, gençlerin ve yetişkinlerin her seviyede kaliteli eğitime erişebilmesi yönünde çalışmalar hız kazanmıştır. Ulusal ve uluslararası düzeyde hazırlanan kalkınma stratejilerinde eğitim, öğretim ve insan sermayesine yatırım anahtar kelimeler olup, eğitimin kalitesinin artmasıyla ortaya çıkacak nitelikli bireylerin sosyal bütünleşmeyi ve refahı, büyümeyi ve kalkınmayı beraberinde getireceği vurgulanmaktadır. Avrupa 2020 stratejisinde eğitim ve öğretimin akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyümeye potansiyel katkısına dikkat çekilmektedir. Eğitim alanında kalitenin, uluslararasılaşmanın ve hareketliliğin artırılması konularında işbirliğinin geliştirilmesinin önem verilmektedir.
Projemiz, yetişkin bireylerin sosyal beceri ve uyum düzeylerini geliştirmelerine, tutum ve davranışlarını hem kişisel gelişim bakımından, hem de dengeli bir toplumsal ve kültürel gelişime katılım bakımından değiştirmelerine olanak sağlayacak etkileşimli, yaygın ve sargın öğretim tekniklerini temel alan uzaktan eğitim modülleri içermektedir. Projemizdeki eğitim etkinlikleri planlı, programlı ve süreklidir. Eğitim içerikleri güncel olayları baz alan, gerçek yaşam görevleri içeren, videolar, animasyonlar ile desteklenen etkileşimli içeriklerdir. Uzaktan eğitimi temel alan Projemiz birbirini destekleyen şu hedefleri ele alacaktır;
- Sosyal refahın ve uyumun artışına katkı sağlayacak bilgi, görgü, sosyal beceri ve yeterlik düzeyine sahip yetişkinlerin sayısının artmasını sağlamak,
- Kendini gerçekleştirme amacına yönelik olarak tüm yetişkinlere kendi tutum, bilgi, anlayış ve özelliklerini geliştirme olanakları sağlamak,
- Bireysel ve toplumsal gelişme yoluyla demokratik yaşam bilincinin geliştirilmesi ve toplumsal değişime katkı sağlamak, - Her kesimden yetişkine eşit ve ulaşılabilir fırsatlar sunarak eğitimde Avrupalılık bilincini geliştirmek ve artırmak,
- Yetişkinlerin temel dijital yeterliklerinin gelişimine katkı sağlamak. Projemiz her kesimden yetişkin bireylerin özellikle her hangi bir sebep yüzünden dezavantajlı (engellilik, yetersiz gelir, yetersiz gelir, yetersiz eğitim, coğrafi engeller, kültürel engeller vb) gruplar içinde bulunan bireylerin ulaşılabilir ve eşit eğitim fırsatlarına kavuşmalarını sağlamak için hazırlanmıştır.
Küreselleşmenin beraberinde getirdiği toplumsal değişimler, sosyal ilişkileri uluslararası boyutlara ulaştırmıştır. Gerek ülkeler gerekse insanlar arasındaki kültürel etkileşimler dünya genelinde çok kültürlü sosyal becerinin ve uyumun temel olduğu bir yaşamı zorunlu hale getirmiştir. Bu yüzden Projemiz uluslararası düzeyde ortaklık içeren bir yapıda hazırlanmıştır. Ayrıca Projemiz uluslararası düzeyde işbirliği ve eğitim amaçlı karşılıklı değişimi desteklemek, engelleri ortadan kaldırmak, eğitimde yenilikleri teşvik etmek ve ortak politika alanlarına katkı sağlamak için uluslararası ortaklık içermektedir.
UZAKTAN EĞİTİM MODÜLLERİ
1- AİLE YAŞAMI
a- Temel anne çocuk sağlığı
b- Eş seçimi, evlilik kararı
c- Ev ekonomisi
d- Aile planlaması
2- SAĞLIĞIN KORUNMASI VE GELİŞTİRİLMESİ
a- Temizlik
b- Spor ve Beslenme
c- Hastalıklar
d- Bağımlılık
e- Gürültü ve hayatımıza etkileri
f- İlkyardım
3- İLETİŞİM
4- TOPLUMSAL YAŞAM VE BİRLİKTE YAŞAMA KÜLTÜRÜ
a- günlük yaşamda sürekli karşılaşılan durumlar için alışkanlık kazandırılması ve beceri geliştirilmesi, görgü kuralları,
· Kişisel alan
· Karşılıklı hitap
· Ses tonunu ayarlama, yüksek sesle konuşma
· Telefonda konuşma nezaketi
· Karşıya geçme,
· Ağaç, çiçek, yeşil alan korunması
· Geri dönüşüm bilinci