2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURU DUYURUSU
Başvurunuzu yapmadan önce aşağıda yer alan açıklamaları dikkatli bir şekilde okuyunuz. Başvurunuzu burada yer alan açıklamalara göre yapınız. Başvurunuzun doğru belgeler ile yapılması sorumluluğu tamamen size ait olup hatalı ve açıklamalara aykırı yapılan başvuruların reddedileceğini unutmayınız.
USTA ÖĞRETİCİ BAŞVURULARI
Değerli Usta Öğretici Adayımız;
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Müdürlüğümüz bünyesinde Ücretli Usta Öğretici olarak görev almak isteyenlerin başvuruları ve evrak yüklemeleri 01-31 Ağustos 2024 tarihleri arasında E-YAYGIN sistemi üzerinden online olarak yapılacaktır. Başvuru yapmadan önce aşağıda yapılan açıklamaları dikkatli bir şekilde okumanız ve yapılan açıklamara göre başvuru işlemlerini tamamlamanız başvurunuzun onaylanması açısından menfaatinize olacaktır.
BAŞVURULARDA ÖZELLİKLE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR VE YAPILMAMASI GEREKEN HATALAR
**** Puan alabileceğiniz belgeler yukarıda yer alan EK-2 formunda belirtilmiştir. bunların haricinde sisteme yükelenen belgelerden puan alınamaz. Bu nedenle başvuru esnasından bunların haricinde sisteme belge yüklemesi yapmayınız. Sistem üzerinde doğru belgenin doğru alana yüklenmesine dikkat ediniz.
*** Halk Eğitim Merkezlerinde açılan kurslara kursiyer olarak katılarak aldığınız sertifikalar kurs açmanız için yeterli değildir. bu belgeler ekstra puan getirmez ve sisteme yüklenmemelidir. Gereksiz belgelerin sisteme yüklenmesi tüm başvurunuzun redddedilmesine neden olur.
*** Halk eğitim Merkezleri tarafından düzenlenen "Usta Öğretici Oryantasyon Kurs Programı" na katılarak aldığınız belge "Usta Öğretici Belgesi" değildir. Bu belgeyi Usta Öğreticilik Belgesi alanına kesinlikle yüklemeyeniz. Usta Öğreticilik Belgesi alanına Ustalık veya İşyeri Açma Belgesine sahip kişilerin Mesleki Eğitim Merkezlerinden aldığı Usta Öğreticilik Belgesi yüklenmelidir.
*** Alanında Hizmet İş Deneyimi kısımnda, SGK dan veya E-Devlet üzerinden alacağınız "Ünvanlı Hizmet Dökümü" yüklenmelidir. Hizmet Dökümünüzün altında çalıştığınız işyerlerinin adı/ünvanı yazmalıdır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında ve Kamu kurumlarında Eğitici olarak çalıştığınız sürelerin toplamı gün olarak ilgili alana yazılmalıdır. Eğitici olarak çalışmadığınız süreler SGK hizmet dökümünden süre olarak düşülerek bu alana girilmelidir. Aksi takdirde bu alana yükleyeceğiniz belgeleriniz ve başvurunuz reddedilir.
*** https://e-yaygin.meb.gov.tr adresinde kurs programları kısmında Kursun Eğitici Niteliklerini mutlaka inceleyiniz. Mezuniyetiniz tutuyor ise o kursa başvuru yapınız. Mezuniyet alanınızın tutmadığı görev alamayacağınız kurslara başvurmanız halinde tüm başvurularınızın reddedilebileceğini unutmayınız.
BAŞVURU TARİHLERİ
1-31 Ağustos 2024 ( Bu tarihlerin öncesinde veya sonrasında başvuru yapan, evrak eklemesi yapan kişiler sistem tarafından değerlendirmeye alınmayacakatır.)
E-YAYGIN SİSTEMİ ÜZERİNDEN ONLINE YAPILACAKTIR. (https://e-yaygin.meb.gov.tr/)
Online başvurunun nasıl yapılacağına dair internet ortamında bir çok döküman ve youtube üzerinde anlatımlı videoları mevcuttur. Başvurmadan önce ilgili dökümanları İncelemeniz sağlıklı başvuru yapmanız açısından yararlı olacaktır.
* * Başvuru sürecinde kuruma elden evrak teslimi yapılmayacaktır. * *
Başvuruya dair evraklar e-yaygın sisteminde "Usta Öğretici Başvurusu" bölümünde ilgili alana okunaklı bir şekilde PDF formatında yüklenecektir. Sizden istenmediği sürece kesinlikle kuruma elden evrak teslim etmeyiniz.
BAŞVURULARINIZI SÜRESİ İÇİNDE YAPMANIZ GEREKMEKTEDİR.
BELİRTİLEN TARİHLERDEN ÖNCE YA DA SONRA YAPILAN BAŞVURULAR "TAKVİM DIŞI BAŞVURU" SAYILACAĞINDAN REDDEDİLECEK VE SIRALAMAYA GİRMEYECEKTİR.
********* DİKKAT !!! *********
Kursun Eğitici Niteliklerini mutlaka inceleyiniz. Mezuniyetiniz tutuyor ise o kursa başvuru yapınız. Mezuniyet alanınızın tutmadığı görev alamayacağınız kurslara başvurmanız halinde tüm başvurularınızın reddedilebileceğini unutmayınız.
ÖNEMLİ AÇIKLAMA!
E-YAYGIN sisteminde istenen belgeleri yüklemeyen veya belgeleri eksik veya hatalı yüklenmiş olan Usta Öğreticilerin başvuruları değerlendirilmeye alınmayıp reddedilecektir. Başvuruları reddedilen Usta Öğreticilerin eksik belgelerini başvuru süresi içinde sisteme tekrar yüklemeleri ve başvurularını yinelemeleri gerekmektedir. Başvuruya ait ONAYLANDI/REDDEDİLDİ durumları "E-YAYGIN" sistemi üzerinden kontrol edilmesi gerekmektedir. Başvuru ve onay süreçlerine ait tüm iş ve işlemler tamamlanınca kursların açılması için DUYURU VE DAVET yapılacaktır. Duyuru ve davet yapılmadan kus açma işlemi için dosya kabul edilmeyecektir.
Kurumumuz kadrolu öğretmenleri haricinde, Milli Eğitim Bakanlığı'nda görev yapan kadrolu öğretmenler ve diğer resmi kurumlardaki kamu görevlileri ve emekli olanların başvuruları Milli Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü E-YAYGIN ( https://e-yaygin.meb.gov.tr) sistemi üzerinden e-devlet şifresi ile yapılması gerekmektedir.
Başvuru şartlarını taşımadığı halde gerçeğe aykırı belge düzenleyerek veya aykırı beyanda bulunarak başvuruda bulunanlar ile gerçeği gizleyerek başvuruda bulunanların başvuruları geçersiz sayılacaktır.
Usta Öğretici Başvuru Sıralaması; başvurularda yüklenen belge ve kurs tercihleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü'nün ilgili yönerge ve genelgeleri doğrultusunda incelenmesi tamamlandıktan sonra, "Ek-2" de oluşan puanlara göre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde kurulacak komisyon tarafından puan üstünlüğüne göre yapılacaktır. Onaylanan sıralı liste Kurum Web Sitemizde yayınlanacaktır.
ONLINE BAŞVURUDA SİSTEME HANGİ BELGELER YÜKLENMELİDİR?
E-Yaygın Sistemi üzerinden yapılan başvurulara onay işlemi, usta öğreticinin görev almak istediği kursun eğitici nitelik şartları ile eğitim durumunun yeterli gelip gelmediğinin kontrolü şeklinde olmaktadır. Bu nedenle, yapılacak başvuruda tüm evrakları sisteme yüklemeye gerek yoktur. Yüklenmesi gereken önemli evraklar şunlardır:
1-Eğitici niteliğinize ait Yeterlilik Durum Belgesi [Diploma, Ustalık Belgesi, Antrenörlük Belgesi, Hafızlık Belgesi, İcazet Belgesi, 4.Seviye Kurs Bitirme Belgesi vb.]
2-Ek Puan Getirecek Belge [Varsa] [Lisans Diploması, Ön Lisans Diploması, Pedagojik Formasyon Belgesi (Eğitim Fakültesi mezunu olmayanlar), Usta Öğreticilik Belgesi, Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans Diploması]
3-SGK Hizmet Doküm Belgesi [Varsa] [Alanınızda eğitici olarak görev yapılan sigortalı günler]
4-Resmi Kurumlarda görev yapanların Görev Yeri Belgesi
Üstte 4 madde halinde belirtilenler haricindeki; Adli Sicil Kayıt Belgesi, Sağlık Raporu, Nufüs Cüzdanı Fotokopisi, Askerlik Durum Belgesi, İş Güvenliği ve Oryantasyon Eğitimi vb. belgeler kurs açılma aşamasında müdürlüğümüğe dosya halinde teslim edilirken inceleneceğinden, başvuruda e-yaygın sistemine yüklenmesine gerek yoktur.
*** E-Yaygın Sistemine Giriş İçin
TIKLAYINIZ ***
MEZUNİYET BELGESİ AÇIKLAMASI
"Ücretli Usta Öğretici Başvuru Değerlendirme Ek-2 Formunda" Mezuniyet durumlarına göre puan verilmektedir. "Mezuniyet Belgesi"olarak yüklenecek belge, Modüler Kurslar Programında ilgili kursun "Eğitici Nitelikleri" bölümünde istenen mezuniyet seviyesine ait Diploma sureti olmalıdır. Kişi Lisans mezunu olup Formasyonu dışarıdan almışsa Formasyon belgesi de ilgili alana yüklemelidir.
AÇMAK İSTEDİĞİNİZ KURSUN "EĞİTİCİ NİTELİKLERİ"Nİ MODÜLER PROGRAMDAN MUTLAKA İNCELEYİNİZ. MEZUNİYETİNİZİN VEYA YETERLİLİK BELGENİZİN UYGUN OLMADIĞI KURSLARI SEÇMEYİNİZ!!!
Görev almak istediğiniz kursu E-Yaygın web sitesinde yer alan "Programlar" menüsünden kısmından bulunuz. sağ tarafta yer alan "Görüntüle" linkini tıklayıp programın "EĞİTİMCİLERİN NİTELİĞİ" ndeki şartları inceleyerek, içinde yer alan istenen belgelerden birine (deneyim süresi vb) sahip olup olmadığınıza göre Usta Öğretici Başvurusunda bu kursu seçiniz ya da seçmeyiniz!
BELGELERİN YANLIŞ YÜKLENME DURUMU
BAŞVURU ESNASINDA BELGELER YANLIŞ YERE YÜKLENMİŞ, EKSİK EVRAK YÜKLENMİŞ, KURS ADI SEÇİLMEMİŞ, VEYA HİÇ EVRAK YÜKLENMEMİŞSE BAŞVURU RED/İPTAL OLMAKTADIR.
BAŞVURULARIN ONAY VE RED DURUMU
BAŞVURU YAPAN USTA ÖĞRETİCİLER BAŞVURU DURUMLARINI YİNE BAŞVURU YAPTIKLARI YERDEN TAKİP ETMELİDİRLER. SİSTEMDE BAŞVURUNUZ İDARECE İNCELENMİŞSE "ONAYLANDI" YA DA "RED EDİLDİ" DİYE GÖREBİLİRSİNİZ. RED EDİLENLERİN GEREKÇELERİ DE SİSTEMDE YAZMAKTADIR. EĞER EVRAK NOKSANLIĞINDAN RED EDİLMİŞSE, EKSİK EVRAKI BAŞVURU SÜRESİ İÇİNDE TEKRAR YÜKLEYİNİZ.
BAŞVURUM OLMUŞ MU? SORULARI
"BAŞVURUM OLMUŞ MU?" DİYE HALK EĞİTİME BİLGİ SORMANIZA GEREK YOKTUR. SİZ KENDİNİZ E-YAYGIN ÜZERİNDEN ŞİFRENİZLE GİRİP BAŞVURU BİLGİLERİNİZİ VE YÜKLEDİĞİNİZ EVRAKLARI GÖREBİLİRSİNİZ.
DİĞER KURS AÇMA EVRAKLARININ TESLİMİ
KURS AÇMA İLE İLGİLİ DİĞER TÜM EVRAKLAR, BAŞVURU İŞLEMLERİ TAMAMLANDIKTAN SONRA DUYURU YAPILARAK SİZLERDEN İSTENECEKTİR.
ORYASTASYON SEMİNER BELGESİ İÇİN AÇIKLAMA
Kurs açılabilme şartlarından birisi de Oryantasyon Seminerine katılmış ve başarılı olarak belgesini almış olmaktır. Öğretmenlik alanı mezunları ile Formasyon Belgesine sahip olan lisans mezunlarının dışında kalanlardan bu belge istenecektir.
GÜVENLİK SORUŞTURMASI YAPILMASI
E-Yaygın üzerinden Usta Öğretici Başvurusu yapanların bilgileri, ilgili birime gönderilerek güvenlik soruşturması yapılacaktır.
HİZMET/İŞ DENEYİMİ SİGORTALILIK BİLGİLERİ HAKKINDA AÇIKLAMA - BARKOTLU PDF HİZMET DOKÜMÜ
Bu bölümde E-Devlet üzerinden alacağınız "PDF formatında BARKODLU" SGK Hizmet Doküm Belgesi yüklenecektir. Fotoğraf (jpeg) görüntüsü yüklemeyiniz. Mevzuat gereği Alanında Hizmet/İş Deneyimi yıl (360 Sigortalı İş Günü) için 1 (bir) puan verilmektedir. Bu alana başka bir belge yüklemeyiniz. Hizmet dökümünüzde yer alan kurumlarda "Eğitici" olarak görev aldığınız sürelere ait günleri toplayarak ilgili alan gün sayısınız giriniz. Eğitici olarak görev yaptığınız günlerin dışındaki süreleri girmeniz durumunda başvurunuz reddedilir. İlgili alana eklediğiniz belgenin sonunda mutlaka çalıştığınız kurumların bilgileri yer almalıdır. Hizmet dökümünüz "Ünvanlı Hizmet Dökümü" şeklinde olmalıdır.
ONAYLI SIRALAMA LİSTELERİ YAYINLANDIKTAN SONRAKİ SÜREÇ
Kurslarla ilgili süreçlerin sağlıklı yürütülebilmesi için aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir.
Onaylı Kesin Sıralama Listeleri yayınlandıktan sonra, kurs açılma aşamasında KURS AÇMA YETERLİLİĞİ UYGUN OLMAYAN/BELGELERİN ASILLARINI İBRAZ EDEMEYEN/HATALI BİLGİ VE BELGE ile başvuru yaptığı tespit edilen kişilerin kursu REDDEDİLECEKTİR.
Eğitici Durumu "Emekli" veya "Kamu personeli "olduğu halde başvuruda "Ücretli Usta Öğretici" veya tam tersi gibi çalışma tipini hatalı giriş yapanların görevlendirilmesi de mümkün olmayacaktır.
KURS AÇMA DOSYASINDA BULUNMASI GEREKENLER
Kursta görevlendirilmek üzere Müdürlüğümüze çağırılmanız halinde yanınızda ilgili belgelerin "ASILLARI ve FOTOKOPİSİ" birlikte getirilecektir.
Aşağıda yer alan evraklar mavi şeffaf kapaklı bir dosya içinde düzgün şekilde takılı olarak teslim edilmelidir.
Mezuniyet Belgesi olarak E-Devlet üzerinden alınan belge teslim edilecekse, transkript de birlikte getirilecektir. E-Devlet üzerinden alınan Mezuniyet Belgesinde Öğrenim Süresi YIL/DÖNEM yazmamaktadır.
- Yeterlilik Durum Belgesi Fotokopisi ( Diploma, Ustalık, Antrenörlük, Hafızlık, İcazet, 4.Seviye Kurs Belgesi)
- Adli Sicil Kayıt Belgesi (Son 6 Ay)
- Sağlık Raporu Fotokopisi (Son 6 Ay) Halk eğitim merkezlerinin faaliyetleri
- Nufüs Cüzdanı Fotokopisi (Kurs Öğretmeni 18 yaşından büyük olmalıdır)
- SGK Prim Dökümü Çizelgesi (Ünvanlı Hizmet Dökümü)
- Yerleşim Yeri Belgesi
- Askerlik Durum Belgesi (Askerlikle ilişiği bulunmamak)
- Fotoğraf (1 Adet)
- Resmi Kurumlarda görev yapanlar için görev yaptığı kurumdan resmi Kurs Açma İzin Belgesi (Kurs Yeri, Günü ve Saati yazılı olmalıdır)
- Oryantasyon Belgesi Fotokopisi
- Spor Kurslarında kursiyerlerin yapacağı spor alanı ile ilgili güncel Sağlık Raporları
- Spor Kurslarında kursiyerlerin yapacağı spor alanı ile ilgili güncel Spor Lisansları